Ohita ja siirry sisältöön

Toimitusehdot

Tilata voi vain täysi-ikäinen. Alaikäinen voi tilata vain vanhemman suostumuksella. Tilaajan tietoja ei luovuteta eteen päin. Tilata voi verkkokaupan kautta, joka ei vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityminen on kuitenkin mahdollista, mikäli asiakas niin haluaa. Erillistä kanta-asiakasohjelmaa ei ole.

Hinnat sisältävät aina arvonlisäveron kirjat 10%, ruokinta 14% ja muut 24%.

Toimittaminen

Tilaukset pyritään toimittamaan mahdollisimman nopeasti, kuitenkin viikon sisällä toimituksesta. Tuotteen varastosaldo ilmoitetaan tuotteen yhteydessä. Jos tuotetta tilataan enemmän kuin saldo näyttää, niin toimittajasta riippuen toimitusaika on 2-6 viikkoa. Osa tuotteista on ennakkotilaustuotteita, joiden toimitusaika on n. 2 viikkoa.

Toimitustavat ovat kirje tai postipaketti riippuen tilauksen koosta tai painosta. Nouto on myös mahdollista erikseen sovittuna: ruistolatmi@gmail.com/0407093772 (puhelun hinta on normaali puhelunne hinta, ei yritysliittymä).

Hinnat

Posti: 

  • kotipaketti 14€
  • postipaketti 7,80€
  • Postin noutopiste 10,00€
  • kansainvälinen rahti 20,00€

Matkahuolto

  • bussipaketti 8,50€
  • pikapaketti 17,50

Nouto Hyvinkäältä on ilmainen.

Joissain tuotteissa on ilmainen toimitus johtuen alhaisesta painosta, jolloin ne toimitetaan kirjeenä.

Digitaaliset tuotteet

Tämä kohta koskee yrityksen toimittamia pdf-tiedostoja, webinaareja ja verkkokurssien materiaaleja, jotka eivät ole toimitettaessa fyysisiä tuotteita vaan palveluja.

  • Yritys ei ole vastuussa ostajan omien teknisten välineiden tai yhteyksien toimivuudesta.
  • Kun ostaja saa tilausvahvistuksen yhteydessä pdf.tiedoston, niin sitä tuotetta ei voi enää palauttaa yritykselle
  • webinaareista toimitetaan aina myös tallenne, joka on katsottavassa ja ladattavissa. Näin ollen ostajalla on mahdollisuus katsoa webinaari teknisistä haasteista huolimatta.
  • webinaarien kohdalla mikäli lähetyksen ongelmat ovat lähettäjän päässä ja webinaaria ei kyetä tallentamaan, niin yritys on velvollinen korvaamaan osallistumismaksu
  • verkkokurssit: Verkkokurssialusta on toinen kuin verkkokaupa-alusta. Tästä johtuen kurssit eivät aina välttämättä ole heti tilaajan käytettävissä. Yrityksellä on 24h aikaa toimittaa tunnukset verkkokurssille.
  • Verkkokurssimateriaalia ei voida palauttaa
  • Ostaja huolehtii omien teknisten välineiden toimivuudesta.

Palautus

Kunnossa olevilla tuotteilla on Kuluttajasuojalain edellyttämä 14 vrk palautusoikeus. Aika lasketaan tuotteiden saapumisajasta. Kuluttajalla on tutustumisoikeus ja oikeus testata sitä, mutta ei käyttöönotto oikeutta. Käytettyjä tavaroita ei voi palauttaa. Ainostaan valmistusvirheen takia voi palauttaa käytetyn tuotteen. Tuotteet palautetaan Postin tai matkahuollon kautta ja kuitti toimituskustannuksista toimitetaan kauppiaalle, jolloin kauppias korvaa toimituskulut. Palautusasioissa ottakaa yhteys asiakaspalveluun ruistolatmi@gmail.com, jolloin voimme yhdessä sopia yksityiskohdista.

Palautuslomake

Yrityksen y-tunnus on 

2394377-3

Maksutavat

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä

1. Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki

2. Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku ja Jousto

3. Korttimaksaminen:
 Visa, Mastercard ja American Express
 
4. Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo, Siirto ja Apple Pay

Paypal:

Verkkokaupassa on myös erillinen painike Paypal Express

PayPal-palvelun keskeiset tiedot

Mikä PayPal-palvelu on?

PayPalin avulla yksityishenkilöt ja yritykset voivat lähettää ja vastaanottaa sähköistä rahaa verkossa. Lisäksi se tarjoaa muita rahoitus- ja oheispalveluja. Näitä palveluja kutsutaan jäljempänä yhteisellä nimellä "Palvelu".

Voit käyttää Palvelua yksittäisen maksun eli kertamaksun tekemiseen tai voit luoda tilin, jolloin voit suorittaa maksuja helpommin, vastaanottaa ja lähettää maksuja sekä saada käyttöösi lisätoimintoja ja parempia maksutietoja.

 

Kuka tarjoaa Palvelun?

Palveluntarjoaja rekisteröidyille käyttäjille Euroopan talousalueen maissa on PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. (R.C.S. Luxembourg B 118 349) ("PayPal"). PayPalin yhteystiedot ovat tällä asiakaspalvelusivulla. Ohjeet hätätapauksia varten ovat jäljempänä kohdassa "Miten toimia".

PayPal on saanut asianmukaisesti luvan toimia Luxemburgissa pankkina (eli lakikielellä "luottolaitoksena"). Luxemburgin rahoitusalaa säätelevä viranomainen Commission de Surveillance du Secteur Financier eli CSSF valvoo toimintamme vakautta. CSSF ylläpitää rekisteriä säätelemistään organisaatioista osoitteessa https://supervisedentities.apps.cssf.lu/index.html?language=en#Home. PayPal on rekisterissä numerolla B00000351, mutta voit etsiä yrityksemme rekisteristä myös nimen perusteella.

 

Mitä tarvitset Palvelun käyttöä varten?

PayPal-palvelun käyttöä varten tarvitset:

  • tietokoneen, älypuhelimen (kuten Applen iPhonen tai Android- tai Windows-puhelimen) tai tabletin (kuten Applen iPadin tai Android- tai Windows-tabletin)
  • datayhteyden Internetiin. PayPal-palvelu ei toimi, jos tietokoneesi on offline-tilassa.

Nämä ovat tekniset vaatimukset. Mitä paremmin laitteesi ja verkkoyhteytesi toimivat, sitä paremmin palvelu toimii. Jos laitteessa on virus tai muu tietoturvaongelma, se saattaa vaikuttaa PayPal-palveluun sekä muihin laitteen toimintoihin. Suosittelemme noudattamaan laitteen valmistajan ja sen käyttöjärjestelmän toimittajan antamia kaikkia tietoturvaohjeita sekä käyttämään virustorjuntaa, jos sitä suositellaan kyseistä käyttöjärjestelmää varten. Pidä laite, etenkin käyttöjärjestelmä, selain ja virustorjuntaohjelmisto ajan tasalla. Ole varovainen ladatessasi aineistoa Internetistä. Jos et tiedä latauksen lähdettä tai luota siihen, ladatut tiedot voivat osoittautua haitallisiksi.

PayPal-palvelua käytetään rahojen käsittelyyn, joten tarvitset myös lähetettävää tai vastaanotettavaa rahaa, jotta PayPalista olisi sinulle hyötyä. PayPal-palvelusta on myös enemmän hyötyä, jos sinulla on pankkitili ja/tai luotto- tai pankkikortti. Palvelun avulla voit käyttää kyseisiä maksutapoja (pankkia ja/tai korttia) verkossa ilman, että sinun täytyy paljastaa niitä koskevia tietoja muille kuin PayPalille ja huolellisesti valituille kolmansille osapuolille, jotka on mainittu tietosuojaselosteessamme. Palvelu on suunniteltu toimimaan yhdessä muiden pankkitiliesi ja korttiesi kanssa niin, että niitä on helpompi ja turvallisempi käyttää verkossa.

Tietyissä tapauksissa voit käyttää palvelua sellaisten kolmannen osapuolen palveluntarjoajien välityksellä, joille annat luvan toimia puolestasi (esimerkiksi aloittaa maksujen käsittelyn tai käyttää PayPal-tilisi tietoja).

 

Yksittäiset maksut eli kertamaksut

Jos käytät Palvelua yksittäisen maksun suorittamiseen (ilman PayPal-tiliä), saatamme toimittaa sinulle kyseiseen maksuun liittyvät tiedot ennen kuin annat meille maksumääräyksen ja sen jälkeen.

Nämä tiedot saatetaan ilmoittaa sinulle

  • verkkosivuilla, jotka näet ennen maksun suorittamista
  • sinulle mahdollisesti lähettämissämme sähköpostiviesteissä
  • tässä "Keskeiset maksu- ja palvelutiedot" -ilmoituksessa.

"Payment upon Invoice" (Maksu laskulla) -tuotetta (mikäli saatavana) käytettäessä myös kauppias, jolle maksat, saattaa lähettää sinulle joitain tietoja.

Emme veloita sinulta mistään yksittäisen maksun lähettämisestä Palvelun kautta (mutta voimme veloittaa muusta kyseiseen maksuun liittyvästä palvelusta, kuten valuuttamuunnoksesta).

Voidaksemme käsitellä yksittäisen maksun saatamme pyytää sinua vahvistamaan tiedot maksuun käyttämästäsi maksutavasta (joka voi olla luotto- tai pankkikortti tai jokin muu vaihtoehtoinen maksutapa, riippuen vastaanottajan verkkokaupassa tarjoamistamme painikkeista) ja muut tiedot, jotka määritetään painikkeen integroinnissa vastaanottajan verkkokauppaan, jossa teet meille maksutoimeksiannon.

Maksu suoritetaan niin pian, kuin PayPalin käyttämät maksujärjestelmät sallivat. Mikäli maksun saaja ilmoittaa meille, että hän haluaa selvittää maksusuorituksesi myöhempänä ajankohtana, suoritamme maksun vastaanottajan ilmoittamana ajankohtana.

Ilman PayPal-tiliä lähetettäviin tai vastaanotettaviin maksuihin liittyy rajoituksia. Saat lisätietoja maksamisesta ilman PayPal-tiliä osiosta Käyttöehdot maksuille ilman PayPal-tiliä. Lisätietoja maksun vastaanottamisesta henkilöltä, jolla ei ole PayPal-tiliä saat käyttäjäsopimuksen osiosta Maksujen vastaanottaminen.

 

PayPal-tilin avaaminen

Yksityishenkilöt ja yritykset voivat avata PayPal-tilin. PayPal-tilin avaamiseksi sinun on:

  • oltava joko yksityishenkilö (vähintään 18-vuotias) tai yritys, joka pystyy solmimaan juridisesti sitovan sopimuksen
  • rekisteröidyttävä PayPalin käyttäjäksi.

Osana rekisteröitymistä sinun on

  • rekisteröitävä sähköpostiosoite, joka toimii jatkossa myös käyttäjätunnuksena
  • määritettävä salasana, jota käytämme kirjatessamme sinut sisään (lisätietoja hyvän salasanan valitsemisesta on jäljempänä kohdassa Tilin suojaaminen)
  • hyväksyttävä PayPalin tietosuojaseloste ja käyttäjäsopimus sekä siihen sisältyvät käytännöt.

Rekisteröitymisen aikana tai sen jälkeen käyttäjä voi myös määrittää PayPal-tilille maksutavan eli pankkitilin, pankkikortin tai luottokortin, jolta nostamme rahaa käyttäjän PayPal-tililtä suorittamia maksuja varten.

 

Rahan lisääminen tilille

PayPal-tililläsi olevia rahoja kutsutaan lakikielellä "sähköiseksi rahaksi", joka on hyväksytty kaikkialla Euroopan talousalueen sisällä verkkokäyttöön sopivaksi rahaksi. Voit maksaa rahaa PayPal-tililtäsi vain, jos tililläsi on rahaa. Jos kuitenkin lähetät rahaa ilman, että PayPal-tililläsi on tarvittavat rahat maksun kattamiseen, pyrimme maksun suorittamiseksi hankkimaan rahat automaattisesti tilisi maksutavoista.

Rahojen lisäämiseksi tilille sinun on tehtävä jompikumpi seuraavista:

  • Sinun on hankittava sähköistä rahaa PayPalilta maksamalla vastaava summa rahoituslähteistäsi. Voit tehdä sen manuaalisesti käyttämällä tilin käyttöliittymässä olevaa Lisää rahaa -toimintoa, tai PayPal voi tehdä sen tarvittaessa automaattisesti kattamaan maksut, jotka olet määrännyt PayPalin lähetettäväksi.
  • Sinun on hyväksyttävä PayPal-maksu, jonka toinen PayPal-käyttäjä on lähettänyt sinulle.

PayPal-tilisi saldo edustaa sähköistä rahamäärää, joka on käytettävissä tililtäsi maksettavia maksuja varten. Sähköinen raha vastaa käteistä, joten EU-laki kieltää koron maksamisen sähköiselle rahalle (direktiivin 2009/110/EY 12 artikla).

 

Maksujen lähettäminen

Voit lähettää maksun ulkopuoliselle taholle Palvelun kautta klikkaamalla kauppiaan verkkosivustolla (tai muussa verkkomyyntipisteessä) olevaa maksupainiketta. Jos maksun vastaanottajalla ei ole verkkosivustoa tai painiketta maksun suorittamiseksi, voit käyttää tilin käyttöliittymän Lähetä rahaa -toimintoa ja ilmoittaa vastaanottajan sähköpostiosoitteen. Kun aloitat rahan lähettämisen, annat PayPalille määräyksen siirtää sähköistä rahaa PayPal-tililtäsi vastaanottajan PayPal-tilille (katso myös Miten varmistamme henkilöllisyytesi? -osio). Jos vastaanottaja hyväksyy maksun (mikä tapahtuu yleensä automaattisesti), suoritamme siirron.

Joissakin tapauksissa voit ehkä valtuuttaa vastaanottajan ohjeistamaan puolestasi PayPalia käsittelemään kyseiselle vastaanottajalle myöhemmin lähettämäsi maksun (tällaisia maksuja ovat Automaattiset Ennakkoon hyväksytyt maksut tai Laskutussopimusmaksut). PayPal saattaa asettaa maksun summan odottamaan Varantotililläsi, kunnes vastaanottaja lunastaa maksun.

Joissakin tapauksissa sinun voi olla mahdollista sallia toisen lisensoidun maksupalveluntarjoajan aloittaa maksun suorittaminen jollekulle toiselle puolestasi.

Jokaisella uudella tilillä on aluksi rajoitus rahoille, jotka tilin käyttäjä pystyy lähettämään. ”Rahankäyttörajan” nostamiseksi käyttäjän täytyy varmentaa PayPalille annetut tilitiedot. Rajat saattavat vaihdella PayPalin harkinnan mukaan rahanpesua koskevissa laeissa määritettyyn enimmäismäärään asti, mutta käyttäjä ei voi muuttaa rahankäyttörajaa. Tarkistusprosessissa vaadittavat tiedot vaihtelevat asuinpaikan ja tilin tyypin (henkilökohtainen tili vai yritystili) mukaan. PayPal kehottaa sinua varmistamaan tilitietosi ja antaa siihen tarvittavat ohjeet.

 

Maksujen vastaanottaminen

Kun olet avannut PayPal-tilin, voit vastaanottaa maksun Palvelun kautta hyväksymällä toiselta käyttäjältä tulevan maksun. Voimme myös sallia maksun vastaanottamisen henkilöltä, jolla ei ole PayPal-tiliä. Hyväksyminen tapahtuu lähes aina automaattisesti, joten yleensä sinun ei tarvitse tehdä mitään maksun hyväksymiseksi.

Vastaanottaja pystyy palauttamaan maksuja ja joissain tapauksissa käyttää Palvelua kieltäytyäkseen maksuista, jotka toinen käyttäjä on lähettänyt.

Jos PayPal-tilisi on uusi, rajoitamme vastaanottamaasi rahamäärää rahanpesun ehkäisyyn tarkoitettujen lakien mukaisesti, kunnes olet suorittanut tilisi varmistusprosessin. Kun olet avannut uuden tilin, pyydämme sinua varmistamaan tilisi ja annamme siihen tarvittavat ohjeet.

Estämme maksut, joihin mielestämme näyttää liittyvän vakavia turvallisuusongelmia tai jotka vaikuttavat olevan vilpillisiä. Joskus voimme viivästyttää maksua sen estämisen sijaan, jotta voimme tarkastella tilannetta lähemmin. Jos havaitsemme petoksen sen jälkeen, kun olet vastaanottanut maksun, PayPal yleensä peruuttaa maksun petoksen kohteena olevalle henkilölle ja tekee maksun peruuttamisesta merkinnän tilillesi. Joskus meillä ei ole lain mukaan lupaa selittää estettyä tai viivästettyä maksua tai antaa tietoja peruutetusta maksusta, jotta se ei varoittaisi jotakuta, joka vaikuttaa toimivan vilpillisesti tai syyllistyvän rikokseen. Rajoitusten takia emme voi paljastaa kaikkea, mutta voit kuitenkin kysyä meiltä estetyistä, viivästetyistä tai palautetuista maksuista käyttämällä Suojattua viestikeskusta, josta on lisätietoja jäljempänä osiossa Yhteydenpito kanssasi.

 

Valuutat

Voit lähettää tai vastaanottaa maksuja monessa eri valuutassa, mukaan lukien seuraavat: Englannin punta, euro, Yhdysvaltain dollari, Kanadan dollari, Japanin jeni, Australian dollari, Sveitsin frangi, Norjan kruunu, Ruotsin kruunu, Tanskan kruunu, Puolan zloty, Unkarin forintti, Tšekin koruna, Singaporen dollari, Hongkongin dollari, Uuden-Seelannin dollari, uusi Israelin sekeli, Meksikon peso, Brasilian real, Filippiinien peso, Thaimaan baht ja uusi Taiwanin dollari.

Jos sinulla ei ole saldoa lähettämässäsi valuutassa tai jos nostat valuuttaa, joka ei vastaa vastanottavan pankkitilin kansallisuutta, Palvelu muuntaa rahat yleensä lähetettävän maksun tai vastaanottavan pankkitilin valuuttaan ja veloittaa valuuttamuunnoksesta palkkion.

Voit vastaanottaa rahaa missä tahansa Palvelun tukemassa valuutassa (lueteltu edellä). Jos vastaanottamasi valuutta ei vastaa PayPal-tilisi kansallisuutta, Palvelu ei muunna ulkomaista valuuttaa kansalliseksi valuutaksi, ennen kuin määräät niin tehtäväksi, nostat rahat pankkitilillesi tai lähetät rahoja toisena valuuttana.

Ennen kuin Palvelu muuntaa valuutan, se ilmoittaa sinulle käytössä olevasta valuuttakurssista sekä veloitettavasta palkkiosta. Palvelu kuitenkin tekee muunnoksen vain, jos määräät Palvelun jatkamaan kyseisen ilmoituksen saatuasi. Tämä ei koske myyjien viivästettyjä maksuja tai Automaattisia/Ennakkoon hyväksyttyjä tai Laskutussopimusmaksuja.

Katso käyttäjäsopimuksesta lisätietoja valuutan muunnosta ja valuutanmuuntovaihtoehdoista.

 

Takaisinveloituksen tai peruutuksen riski

Jos vastaanottaja ei täytä Myyjien turvan ehtoja (lisätietoja jäljempänä) ja vastaanottaa maksun, johon kohdistuu takaisinveloitus tai joka peruutetaan, vastaanottaja (useimmissa tapauksissa ei PayPal) vastaa kyseisen takaisinveloituksen tai peruutettavan maksun summasta sekä mahdollisista palkkioista, kuten takaisinveloituksen käsittelystä perittävistä palkkioista.

Takaisinveloitus on valitus, jonka osapuolia ovat kortilla rahoitetun maksun vastaanottaja, kyseisen kortin myöntänyt pankki sekä kyseisen pankin asiakas eli maksun lähettäjä. PayPal ei päätä takaisinveloitukseen liittyvistä seikoista, ja PayPalin ja maksun vastaanottajan täytyy hyväksyä kortin myöntäneen pankin päätös lopullisena ja oikeudellisesti sitovana takaisinveloitusta koskevassa valituksessa.

 

Myyjien turva

Tietyissä olosuhteissa PayPal kattaa takaisinveloituksen tai peruutuksen aiheuttaman menetyksen sen sijaan, että PayPal edellyttäisi maksun vastaanottajaa hyvittämään sen, jos maksaja kiistää valtuuttaneensa maksun tai väittää, ettei ole vastaanottanut maksamaansa tuotetta.

Myyjien turva on saatavilla ja siihen voidaan vedota, kun maksu on kirjattu Myyjien turvan käytäntöön soveltuvaksi käyttäjän maksutapahtumatietosivulla. Myyjien turvan kelpoisuuteen vaikuttavat seuraavat tekijät:

  • ostettujen tuotteiden tai palvelujen tyyppi
  • ostajan ja myyjän asuinmaat
  • myyjän tilin tyyppi
  • postiosoite, johon myyjä lähettää tuotteet
  • todiste käytetystä toimitusmenetelmästä
  • aika, jolloin tuotteet lähetettiin maksun tapahtumisen jälkeen
  • niiden tilien määrä, joilta maksu suoritettiin
  • myyjän yhteistyö.

Käyttäjäsopimuksessa on lisätietoja myyjän asuinmaata koskevista kelpoisuusvaatimuksista.

Ostajien turva

Ostajien turva antaa sen piiriin kuuluvien tuotteiden ja palvelujen ostajille mahdollisuuden saada takaisin kyseisistä tuotteista maksamansa PayPal-maksun kokonaan tai osittain, jos ostoksia ei toimitettu tai jos ne poikkeavat huomattavasti myyjän antamasta kuvauksesta.

Ostajien turvan saamiseksi ostajan täytyy kirjata riitautus tietyn aikarajan sisällä. Käyttäjäsopimuksessa on tarkat tiedot riitautuksen kirjaamisesta.

 

Rahan nostaminen (sähköisen rahan lunastaminen)

Jos tilisi saldo on positiivinen, voit antaa PayPalille milloin tahansa määräyksen siirtää rahaa tililtäsi pankkitilille, joka on rekisteröity maksutavaksi PayPal-tililläsi (tai harvemmin maksutapana olevalle kortille). Yleensä tällainen määräys annetaan käyttämällä tilin käyttöliittymässä olevaa siirtotoimintoa. Lakikielellä siirto PayPal-tililtä pankkitilille on sähköisen rahan "lunastus".

Normaaleissa olosuhteissa siirrämme rahat tililtäsi niin nopeasti kuin käyttämämme maksujärjestelmät sallivat (yleensä yhden arkipäivän) sen jälkeen, kun olemme tehneet mahdolliset tarkastukset, joita PayPalilta voidaan kohtuudella vaatia rahanpesun ja vilpin ehkäisemiseksi tai henkilöllisyytesi ja siirtoon käytettävän pankkitilin käyttöoikeuden vahvistamiseksi.

Jos PayPal-tilisi on uusi, PayPal rajoittaa vastaanottamaasi rahamäärää rahanpesun ehkäisyyn tarkoitettujen lakien mukaisesti. Voit poistaa rajan suorittamalla uuden tilisi varmistusprosessin. Kun olet avannut uuden tilin, PayPal pyytää sinua suorittamaan kyseisen prosessin ja antaa siihen tarvittavat ohjeet.

Voit pitää varoja PayPal-tililläsi niin kauan kuin haluat. Emme veloita siitä, että pidät rahaa PayPal-tililläsi, mutta emme myöskään maksa korkoa, koska koron maksaminen sähköiselle rahalle on kiellettyä.

 

Palkkiot

PayPal ei veloita rahan lähettämisestä Palvelun kautta (paitsi jos valuutan muunto on tarpeen, maksu lähetetään Joukkomaksuna tai lähettäjä maksaa palkkion osana henkilökohtaista (eikä kaupallista) tapahtumaa).

PayPal veloittaa palkkioita tietyistä tapahtumista, kuten:

  • kaupallisten tapahtumien maksujen vastaanottamisesta (hinnat vaihtelevat esimerkiksi lähettäjän ja vastaanottajan sijainnin mukaan)
  • valuutan muunnosta (lisätietoja on edellä kohdassa Valuutat)
  • vastaanottamasi maksun lähettäjän käynnistämän takaisinveloituksen käsittelystä
  • rahojen nostosta (joissain maissa)
  • Mass Pay- tai PayPal Credit -palvelujen ja tiettyjen muiden lisäpalvelujen käytöstä.

Tarkat tiedot palkkioistamme löytyvät käyttäjäsopimuksesta ja Palkkiot-sivulta.

 

Tilin sulkeminen tai sen käytön rajoittaminen

PayPal tai tilinhaltija voi sulkea tilin milloin tahansa. Jos me suljemme tilin, tilinhaltija saa yleensä asiaa koskevan ilmoituksen kaksi kuukautta ennen sulkemista. Voimme kuitenkin harvinaisissa tapauksissa myös sulkea tilin välittömällä ilmoituksella tilinhaltijalle (esimerkiksi, kun tilinhaltija on rikkonut kanssamme tekemäänsä sopimusta). Käyttäjäsopimuksen osiossa Tilin sulkeminen on lisätietoja (mukaan lukien tietoja siitä, miten tili suljetaan ja millaisia vaikutuksia sulkemisella on).

Lisäksi voimme estää tiliäsi lähettämästä tai vastaanottamasta maksuja ja/tai tekemästä nostoja tietyissä tilanteissa, esimerkiksi jos meille annetut tiedot vaikuttavat virheellisiltä, laiminlyöt keskeisiä velvoitteitasi tai näyttää siltä, että kärsit taloudellisista vaikeuksista (katso myös käyttäjäsopimuksen osio Rajoitettu toiminta Ja pidot). PayPal ei anna sinulle mahdollisuutta rajoittaa tai estää tilisi käyttöä muuten kuin sulkemalla sen.

Jos rajoitamme tiliäsi (sulkematta sitä kokonaan), Suojattu viestikeskus on edelleen käytettävissäsi, kun kirjaudut sisään. Voit myös soittaa Asiakaspalveluun. PayPal voi pyydettäessä kertoa sinulle rajoituksen perusteet (jos kyseisten tietojen paljastaminen on sallittua) ja rajoituksen poistamiseen tarvittavat toimet.

PayPal voi lisäksi estää tietyn maksun (sulkematta tai rajoittamatta tiliä). Lisätietoja on osiossa Maksujen vastaanottaminen.